19.07.2021 | 21:24

Oaza najbolji srpski film prema oceni kritike

Film "Oaza" Ivana Ikića o mladima sa posebnim potrebama proglašen je za najbolji srpski film odlukom žirija Srpske sekcije Međunarodne federacije kritičara (FIPRESCI). Tu nagradu je 19. jula, na 28. Festivalu evropskog filma Palić, prvi put dodelila novoosnovana Asocijacija filmskih festivala Srbije (AFIFS), koju čini sedam filmskih festivala u Srbiji: Festival evropskog filma Palić, Festival filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji, Festival glumačkih ostvarenja - Filmski susreti u Nišu, Leskovački internacionalni festival filmske režije (LIFFE), Festival autorskog filma (FAF) u Beogradu, Šumadijski internacionalni filmski festival debitantskog filma u Kragujevcu i festival "Slika u pokretu" u Novom Sadu.

Žiri Srpske sekcije FIPRESCI, koji su činili Milan Nikodijević, Ivan Karl i Borislav Anđelić, istakao je u obrazloženju da Ikić na "autorski uzbudljiv i estetski ubedljiv način vešto artikuliše glumu svojih naturščika”, te da je reč o "svojevrsnom autorskom eksperimentu", u kojem Ikić "beg u slobodu" svojih mladih junaka, inače deficitarne teme u srpskom filmu o mladima sa posebnim potrebama, vodi delikatnim putevima autodestrukcije oko koje smelim rešenjima i autorskom suptilnošću plete poetiku surovosti i bolne stvarnosti "Oaze". Žiri je istakao i da film "Oaza" po autorskom pristupu i visokim estetskim i moralnim vrednostima predstavlja najbolji srpski film u ovoj godini, a po ukupnim dometima nalazi se "visoko među ostvarenjima u poslednjoj dekadi srpskog filma”.

Član žirija Milan Nikodijević uručio je nagradu, čija je novčana vrednost 300.000 dinara, producentu "Oaze" Milanu Stojanoviću (Sense Production) i reditelju Ikiću.

Stojanović je zahvalio AFIFS-u i žiriju FIPRESCI na nagradi, kao i Festivalu evropskog filma Palić na gostoprimstvu. Podsetio je da je Ikićev i njegov prvi film "Varvari” imao domaću premijeru na Paliću 2014. godine, i tada je takođe osvojio nagradu. "Ove godine film nije na festivalu, ali ipak je osvojio nagradu. Veliko mi je zadovoljstvo“, istakao je Stojanović.

Film "Oaza“ premijerno je prikazan 2020. godine na Venecijanskom filmskom festivalu, gde je osvojio nagradu za najbolji evropski film u sekciji Dani autora, koju dodeljuje mreža Europa Cinemas. U Srbiji je premijerno prikazan na 49. Festu u Beogradu, na kojem je dobio nagradu za najbolji film u Glavnom takmičarskom programu.

Radnja prati tri osobe u instituciji za mlade sa posebnim potrebama. Marija se ubrzo sprijatelji sa podjednako neustrašivom devojkom Draganom, a kada postane jasno da su obe zaljubljene u povučenog mladića Roberta, njihov odnos biva ugrožen i postepeno prerasta u opasnu igru žmurke sa ciljem da se on osvoji.

U glavnim ulogama su Marijana Novakov, Tijana Marković, Valentino Zenuni, Milica Đinđić, Saša Strugar, Maruša Majer, Goran Bogdan.

*Naslovna foto: Ivica Vojnić

08.04.2024 | 10:10