13.04.2013 | 12:59

Plesni osvrt na krizu

Plesni osvrt na krizu

Pekinški plesni teatar gostuje 14. aprila na 10. Beogradskom festivalu igre (BFI) predstavom “Izmaglica” koreografkinje Vang Juan Juan (Wang Yuan Yuan), koja predstavlja kreativni osvrt na ekonomsku i ekološku krizu u drugoj deceniji XXI veka, pokušavajući da pruži definiciju duhovne snage u potrazi za individualnim ili zajedničkim izlaskom iz tame.

Ogoljena bina, izazovna površina i masivan muzički okvir. Ljudi koji se sapliću, ruše, kotrljaju, padaju i puze po nesigurnom terenu... Kompleksni čvor metafora povezuje ekološku izmaglicu i zagađenje sa konfuzijom pojedinca u vremenu globalne krize savremenog društva i gubitka identiteta… istakao je BFI povodom kineske predstave, koja je premijerno izvedena 2010. u Pekingu (Tianqiao teatar), a u Beogradu će biti igrana u Operi i teatru Madlenianum.

Kritika je za taj komad navela da suštinski nudi skakanje po gustoj magli.

“Koreografija stalno grabi unapred, i staje tek usled dobrog starog trika, kada igrači stoje nepomično, posmatraju publiku, odlučno, prekorno, kobno i (ovaj put) opkoljeni snežnom olujom...”, naveo je “Fajnenšl tajms”.

Vang Juan Juan je jedna od vodećih koreografa savremenog plesa u Kini.

Rođena i odrasla u Pekingu, studirala je koreografiju na tamošnjoj Akademiji za igru, gde je kasnije radila kao profesorka i pomogla da se izmeni plan nastave. Istovremeno je, kao igrač i koreograf, osvajala vredne nagrade na međunarodnim takmičenjima u Šangaju, Parizu, Seulu i Moskvi… Početkom 2000-ih pohađala je master studije lepih umetnosti na Institutu u Kaliforniji i Školu igre u Los Anđelesu.

Kao predvodnica razvoja moderne igre u Kini, 1998. imenovana je za stalnog koreografa kineskog Nacionalnog baleta i koreografa kineske verzije baleta “Krcko Oraščić”. Bila je 2003. gostujući koreograf Njujork siti baleta, a sarađivala je i sa najpoznatijim kineskim filmskim i pozorišnim stvaraocima. Između ostalog, potpisuje koreografiju za filmsku verziju kultnog baleta “Crveni fenjer” i predstavu “Gozba” (kineska adaptacija “Hamleta”), zatim koreografiju za ceremonije pripajanja Hong Konga (1997) i otvaranja Olimpijskih igara u Pekingu (2008).

Njeni naslovi danas čine repertoar baletskih i plesnih kompanija u SAD, Rusiji, Japanu, Francuskoj, Danskoj, Singapuru i Australiji, kao i u Pekingu, Šangaju i Hong Kongu.

Vang Juan Juan je u svetskoj plesnoj istoriji zabeležena i kao četvorostruki laureat najviše koreografske nagrade Međunarodnog baletskog takmičenja.

Kompaniju Pekinški plesni teatar osnovala je 2008. godine i to je bila prva savremena plesna trupa u Kini.

Kompanija je nastala okupljanjem troje umetnika - uz Vang Juan Juan, tu su i dizajner svetla Han Jiang i scenograf Tan Šao Juan.

Pod umetničkim vođstvom Vang Juan Juan, ta mlada trupa broji 19 baletski obrazovanih igrača, što je takođe prvi primer fuzije klasičnog baleta i moderne igre na kineskoj sceni. Bogat repetoar trupe se zasniva na tehnici baleta, tradicionalnim elementima kineske kulture i igre, kao i zapadnih modernih tehnika. Kroz predstave, gostujuće umetničke programe i obrazovne mogućnosti, Pekinški plesni teatar teži promovisanju nove igre i umetnosti u Kini, ali i predstavljanju kreativne vizije moderne Kine na svetskoj sceni.

08.04.2024 | 10:10